Site Overlay

Vergaderingen

Elke zondag spreken we af aan onze lokalen in de Winningstraat van 14 uur tot 17 uur. Soms kan dit al eens wijzigen (examenperiode van zowel de leden als de leiding; of om andere redenen, zoals een eetfestijn of een fuif). Activiteiten kunnen dan op vrijdag, zaterdag of helemaal niet doorgaan. Raadpleeg dus goed ons ‘Kastrolleken’!

Uniform

De kapoenen hun uniform bestaat enkel uit een das. Vanaf de wouters wordt verwacht dat de leden in perfect uniform in de formatie verschijnen.

Het uniform bestaat uit:

Das

Onze scoutsdas is rood-groen en kan voor of na elke vergadering aangekocht worden bij de leiding voor 8 euro.

Hemd

Ons scoutshemd moet beige zijn en kan worden aangekocht in de scoutsshop (Hopper). Hierop moeten zeker 7 kentekens genaaid worden, namelijk:

1. Het jaarkenteken: in het midden, juist boven de rechter borstzak. Dit krijgen jullie in het begin van het jaar.
  2. De Vlaamse Leeuw: op de linker mouw, midden van de bovenarm, onder het internationaal kenteken.
  3. Het internationaal scoutsteken: op de linker mouw, midden van de bovenarm.
  4. Het belofteteken: in het midden, op de linker borstzak. Dit teken krijg je als eerstejaar jonggiver van je leiding op belofteweekend. Voor de wouters is dit het klassieke wolfje.
  5. Het groepslintje: op de rechter mouw, helemaal bovenaan. Ook dit teken wordt door de leiding uitgedeeld.
  6. Lintje België-Europa: juist boven de linker borstzak.
  7. Takkenteken: op de rechter mouw, juist onder het groepslintje. Dit teken is per tak anders. Ook dit krijgen jullie in het begin van het jaar, bij overgang naar een nieuwe tak.
  8. Tekens van nesten/ patrouilles of (onder)nest/patrouilleleider komt op de linkerschouder. Dit krijgen jullie normaal na het belofteweekend van jullie leiding.

1418197_10202333265921521_544777562_n

Groene broek of rok

Een groene broek of rok kan aangekocht worden in de scoutsshop (Hopper).

Lidgeld

Het lidgeld bedraagt 45 euro. Dit gaat bijna volledig naar de verzekering van Scouts- en Gidsen Vlaanderen, de rest wordt gebruikt om de maandprogramma’s te financieren. Scouts is een jeugdbeweging die open staat voor iedereen. Moesten er dus problemen zijn om het financiële plaatje te laten kloppen, aarzel dan zeker en vast niet om ons te contacteren (zelfs als het lidgeld al betaald is en je deze regeling niet kende)! Zonder bewijzen van inkomens of andere administratieve rompslomp, kunnen wij eenvoudig de helft van het lidgeld aanrekenen.